Uncategorized
Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışveriş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri bâtınin kritik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan harisçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı fiillemlerinin bütününe denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak bâtınin meydana getirilen çhileışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı beş altı elan harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Kısaca SEO bâtınin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir öbür önemli başkalık da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu hatır farklıdır. SEO çhileışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir trafik rahatışı sağlar.
Bu dü mefhum, bâtınerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çhileışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise gaye elan ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu ummak bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan oflaz evet da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.